Sharespine Client

Anslut Visma Administration, Mamut One eller tre branschsystem till 21 olika E-handelssystem & tre olika marknadsplatser.

p

Informationsflöden

Skicka information om order, produkt, lager och priser mellan era system för en sömlös integration som sparar tid.

Inställningar

I Sharespine Client kan du bygga informationsflöden efter behov.
De är enkla att redigera och våra integrationstekniker hjälper er att komma igång

Klientbaserad programvara

Sharespine Client integrerar Visma Administration och Mamut med alla våra anslutna E-handelsplattformar & betalväxlar.

Alltid uppdaterade saldon

Med vår schemaläggning så ser Sharespine Client till att alltid hålla er information uppdaterad mellan era system som produktinformation, lager och priser.

Hur fungerar Sharespine Client?

Sharespine Client fungerar som en uppdaterad version av en telefonist – fast för era verksamhetssystem. Genom att koppla på era system till Sharespine Client genom API-anslutningar tillåter vi att era verksamhetssystem pratar med varandra och skickar information från ett system till rätt fält i det andra systemet.

Allt utan manuell handpåläggning så att er personal kan fokusera på viktigare saker än att duplicera redan existerande information.

Sharespine Client i er verksamhet?

Genom att ansluta Sharespine Client med era verksamhetssystem skapar du en digital miljö i er verksamhet som ökar er effektivitet, lönsamhet och reducerar manuell handpåläggning på arbetsuppgifter som kan automatiseras. I genomsnitt sparar våra automationer 2 timmar per dag och 528 timmar per år.

Multiplicerar vi detta med personalkostnaden så får vi en viktig investering som ger avkastning efter bara en eller två månader.

Anslutna system till Sharespine Client

Genom en licens i Sharespine Client kan du koppla på 21 olika E-handelssystem eller
3 branschsystem till antingen Visma Administration eller Mamut.

  • Visma Administration
  • Mamut
  • Askås
  • Bliss Webbstudio
  • Carismar
  • C4Media
  • Jetshop
  • Magento
  • Magento2
  • Nordisk E-handel
  • Prestashop
  • SellBase
  • Shopify
  • Shopic
  • SiteDirect
  • SiteSmart
  • Starweb
  • Talex
  • Tictail
  • Vendre
  • Wikinggruppen
  • WM3
  • Woocommerce
  • Adilimo
  • Centsoft
  • Intelliplan

Paket och funktioner

Priserna baseras på antal funktioner och antal överförda orders per månad.
Välj paket i flikarna nedan och se vilket paket som passar er verksamhet.

Paket 100 Paket 200 Paket 400 Paket 800 Premium
Prismodell
Pris per månad

Prenumerationspriset betalas kvartalsvis.

295 kr/mån 495 kr/mån 795 kr/mån 1195 kr/mån Offert
Pris för installation (Engångskostnad)

I installation ingår det installation av programvara, konfiguration & ett antal servicetimmar.

2200 kronor 4200 kronor 6400 kronor 8500 kronor Offert
Max antal överförda orders

Antal orders räknas per kvartal. Skulle ni överstiga/understiga max antal orders kommer er prenumeration rättas till nästkommande kvartal.

100 order/mån 200 order/mån 400 order/mån 800 order/mån Offert
Order
Orderinformation

Skapar och uppdaterar informationen som finns på ordern som t.ex. ordernummer, artiklar, pris etc.

Orderstatus

Synkroniserar orderstatus baserat på aktiva val mellan ekonomisystemet och E-handelsystemet t.ex. "Levererad" i ekonomisystemet sätter valfri orderstatus i E-handelssystemet.

Kundinformation

Skapar, uppdaterar och matchar kunddata mellan E-handelssystemet och ekonomisystemet som t.ex. namn, leveransadress, email, telefon etc.

Produkter
Produktinformation

Skapar och uppdaterar produktinformation som namn, ordinariepris, enhet etc. mellan ekonomisystemet och E-handelssystemet.

Lagersaldo

Synkroniserar disponibelt lagersaldo (aktuellt lagersaldo minus bokat lagersaldo) från ekonomisystemet till E-handelssystemet.

Lagerprofiler

Synkronisera pris på produkter från olika prislistor som t.ex. Återförsäljarprislistor, stafflingpriser & kundprislistor.

Prisstrukturer

Synkronisera pris på produkter från olika prislistor som t.ex. Återförsäljarprislistor, stafflingpriser & kundprislistor.

Övrigt
Schemaläggning

Schemalägger olika överföringar för en mer automatisk automation som körs i bakgrunden.

Fältmappning

Synkronisera och koppla olika fält mellan ekonomisystemet och E-handelssystemet.

Plugin

Ett plugin är en special anpassning utvecklat för er verksamhet. Vill du utveckla ett specifik automation(plugin) för er verksamhet? Då krävs denna funktionen för att säkerställa underhåll genom alla våra uppdateringar av programvaran.

Mer funktioner
Avstämning - Visma Administration
(295kr per betalväxel, Klarna, Svea, Dibs, PayPal)

Med vår multishoplösning kan du jobba med flera butiker men ändå samla all produkt, pris och orderadministration i ett ekonomisystem - Läs mer här.

Multikoppling Webbutiker (295kr per butik)

Med vår multishoplösning kan du jobba med flera butiker men ändå samla all produkt, pris och orderadministration i ett ekonomisystem - Läs mer här.

Key Account Manager
Egen KAM som kan ingå i er projektgrupp.

Med vår premiumerbjudande ingår bl.a också en egen Key Accout Manager som blir specialiserad på ert e-handelsflöde och som kan ingå i er projektgrupp och som kan fungera som en nav mellan era webutvecklare och ert ekonomisystem m.fl partners.

Låt oss kontakta dig för att berätta mer!

Gå vår E-postkurs i automationer

Få ta del av vår E-postkurs som beskriver vad en automation gör, hur en automation fungerar och hur vi kan hjälpa er verksamhet att växa!
Du får 4 mejl under sammanlagt 2 veckor.

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.
Sammanfattning av avtal, uppsägning och sekretess hittar ni här.
© Sharespine AB 2017